Bedrijfskleding als marketingmiddel

Wanneer je onderneemt, of van plan zelf je eigen onderneming te beginnen, ben je continue bezig met het neerzetten van de juiste communicatie. Je wilt je bedrijf positioneren en vaak kies je hierbij dan voor tools die het meeste voor de hand liggen. Vaak vergeet je dat bijvoorbeeld de bedrijfskleding ook een middel is om iets uit te dragen naar je (potentiële) klanten. Bedrijfskleding wordt vaak nog onderschat maar kan zeker van toegevoegde waarde zijn.

Goede communicatie

Binnen de marketing is het belangrijk dat je de juiste manier van communiceren gebruikt, de meest bekende manier wat betreft bedrijfskleding is de toepassing van het logo en de naam van het bedrijf. Natuurlijk kun je dit op verschillende manier laten uitvoeren en zijn er allerlei bedrijven die dit ui handen kunnen nemen. Zo kun je kleding laten bedrukken in Amsterdam bij Merchandisingconcepts.nl of bij bijvoorbeeld de plaatselijke drukkerij terecht. Je kunt bijvoorbeeld ook emblemen laten borduren of gebruik maken van een speciale soort verf om het drukpatroon extra op te laten vallen.

Actie en promotie

Bedrijfskleding is ook uitermate geschikt om te gebruiken als uithangbord voor diverse ‘acties’. Wanneer je bijvoorbeeld een schildersbedrijf hebt kun je op de bedrijfskleding een leuke actie als ‘Like ons op Facebook en win een dag een schilder in huis’. Zeker bedrijfskleding is erg opvallend en wordt dan ook gezien als het visitekaartje van een bedrijf. Zo kunnen potentiele klanten weer bij jouw bedrijf aan komen kloppen.

Keuze

Natuurlijk is het bij bedrijfskleding wel erg belangrijke voor welke kledingkeuze je maakt. Wil je deze voor iedereen hetzelfde en welke items laat je onder ‘bedrijfskleding’ vallen. Is het alleen een shirt of wil je bijvoorbeeld ook dat de broeken en jassen duidelijk bij de bedrijfskleding horen? Logischerwijs is ook de duurzaamheid van de bedrijfskleding erg belangrijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *