Duurzame relatiegeschenken

Wie reclame maakt voor zijn bedrijf doet dit meestal om veen in de aandacht te staan en om je doelgroep er aan te herinneren dat je er bent. Je laat bijvoorbeeld een advertentie plaatsen in een weekblad of magazine en de lezer laat een snelle blik op je advertentie vallen.  Niet altijd komt je reclame sterk uit de bus. Het is in ieder geval belangrijk dat je reclame opvalt om lang te blijven hangen. Dit kun je door middel van drukwerk doen zoals folders en flyers. (Lees hierover meer op printinfo.be) maar ook door middel van relatiegeschenken.

Relatiegeschenken en promotionele artikelen zijn niet weg te denken als reclamemiddel. Mensen zijn nu eenmaal verzot op cadeaus en hebbedingetjes. Wel belangrijk is om goed na te denken over het hoe/waarom/wat en wanneer van de relatiegeschenk. Het juiste moment voor de juiste doelgroep is namelijk erg belangrijk.

Een relatiegeschenk is een visitekaartje voor een bedrijf. Een duurzaam imago van een bedrijf is ook geloofwaardig als het duurzame gedachtegoed in alle aspecten van het bedrijf worden doorgevoerd, dus ook in relatiegeschenken. Hierdoor breng je ook het duurzaamheidsbeleid van je onderneming onder de aandacht bij je doelgroep en laat je zien waar je voor staat.