Pakkende webteksten nog steeds sleutel tot hoge Google posities

Tegenwoordig zitten alle ondernemingen op het web. Restaurants, winkels, dienstverleners. Je telt gewoon niet meer mee als je geen website of app hebt, en dat is nog geeneens genoeg, je moet ook goed gevonden worden in Google. Want vergis je niet ondanks de opkomst van sociale media en apps. Googelen is nog steeds een werkwoord, en we googelen wat af, ook weer in 2020 zal het aantal zoekopdrachten alleen maar toenemen.

Maar hoe wordt je nu goed gevonden in zoekmachines zoals met name nu dus Google? Al vanaf het begin der tijden gaat het om de kwaliteit van de inhoud die prijkt op je website. Nee er zijn geen foefjes of trucjes, geen magische tover code die je op de website plaatst dat Google verliefd raakt op jouw website. Nee geen backlink pakket dat je posities in de zoekresultaten omhoog duwt. Dit is de laatste jaren louter gelogenstraft. Dus waar draait het dan wel allemaal om? Goede content. Juist tekst en verdere inhoud zoals video en afbeeldingen waar mensen bezoekers echt op zitten te wachten. Als je dit soort content niet kunt produceren binnen je eigen organisatie is het zaak om deze taak uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau zoals bijv. SwaansCommunicatie.nl. Een goed tekstbureau is op de hoogte laatste richtlijnen van Google en kan alsmede boeiende pakkende informatieve teksten verzorgen. Een fundament voor een succesvolle online business in 2019 dus.

Heb je al goede teksten maar wil je dat iemand controleert en zorgt dat alles taalkundig klopt e.d. dan kun je denken aan een redigeer dienst zoals deze bijvoorbeeld. Ik begrijp dat je gehecht bent geraakt aan je eigen teksten maar soms is een second opinion goed om de bestaande content naar een nog hoger platform te tillen. Met redigeren kan dat. Enfin, wat je ook doet, investeer voor 2019 met name in je content. Dit kan je prima in-house laten doen maar indien dit niet kan dan is uitbesteden ook een optie.