Per ongeluk aanklikkken van App reclames

Uit een rapport van Pontiflex dat werd uitgevoerd door Harris Interactive blijkt dat bijna de helft van alle advertenties in mobiele applicaties per ongeluk aangeklikt wordt. Onder de onderzochte gebruikers van mobiele applicaties blijkt dat maar liefst 47% vaker per ongeluk dan bewust op reclames en advertenties klikt. Daardoor is het meten van clicks dus niet echt een efficiente manier om de prestaties van mobiele reclamecampagnes te meten alvorens Zephrin Lasker, chief executive van Pontiflex.

Daarbij komt ook dat de groep die het meest per ongeluk reclames aanklikt uit de leeftijdsgroep komt van 18 tot 34 jaar wat juist ook de groep is die het meest actief is met mobiele applicaties. 61% van deze groep zegt geregeld per ongeluk te klikken. Ook geven 71% van de gebruikers van mobiele applicaties aan dat ze de voorkeur geven aan advertenties die hen binnen de applicaties houdt in plaats van naar een andere pagina te nemen.  Lasker meent dat adverteerders af moeten stappen van het reclamemodel dat met name gericht is op clicks, adverteerders betalen namelijk ook voor die grote groep gebruikers die per ongeluk klikken en dus helemaal geen boodschap hebben aan deze reclame.