Geflopte Social Media sites

Retargeting

Retargeting is een van de meest effectieve manieren wanneer het op online advertising aankomt. Er zijn veel verschillende internationale bedrijven die deze manier van adverteren mogelijk maken waarvan Adcrowd het groot retargeting platform is in Nederland. De meeste retargeting bedrijven bieden twee mogelijkheden:

 

  • Web retargeting: Wanneer een bezoeker op jouw site komt, zal de browser onthouden dat hij deze site heeft bezocht. Wanneer dezelfde persoon een volgende website bezoekt, zal hij een advertentie te zien krijgen wat gerelateerd is aan de websites die hij eerder heeft bezocht. Zo wordt hij verleidt om nogmaals op deze websites te kijken en dit leidt in sommige gevallen tot een conversie. Dit is de populairste manier van retargeting, aangezien het betaalbaar is en je daarnaast ook kan afstemmen op welke websites jij wil adverteren en welke doelgroep je wilt bereiken. Je kan zelf je budget samenstellen en zelfs ervoor kiezen om alleen in bepaalde regio’s te adverteren. Dit kan bijvoorbeeld heel erg effectief zijn voor lokale rijscholen, kapsalons, et cetera.
  • Facebook Retargeting: Facebook biedt de mogelijkheid om advertenties te tonen in newsfeed en in de rechter zijbalk. Voor sommige bedrijven is het aantrekkelijk om op Facebook te adverteren, aangezien hier een grote doelgroep te bereiken is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een Facebook account en daarom is Facebook retargeting een heel effectief middel om met name de jeugd te bereiken. Daarentegen is deze manier van adverteren een stuk duurder, maar de kans op conversies en het aantal kliks is vele malen groter dan bij web retargeting.

 

Kortom: Retargeting is een effectief middel om bezoekers nogmaals naar jouw site te lokken en ze net dat zetje te geven wat nodig is, om een conversie te genereren. Door een juiste bannerset te gebruiken en duidelijk voor ogen te hebben welke doelgroep je met advertenties wil bereiken, is deze manier van adverteren een ideaal middel om de conversies te verhogen.