Cyffer

Voordelen van een goed KPI Dashboard

Werken met KPI’s in heel normaal in de tijd van tegenwoordig, om deze doelstellingen te kunnen monitoren is het handig om met een dashboard te werken. Een KPI dashboard maakt jouw resultaten inzichtelijk en draagt bij aan de betrokkenheid van het personeel. Het KPI dashboard kun je op een televisie in het kantoor weergeven zodat iedereen betrokken blijft en ziet hoe het ervoor staat. De medewerkers worden op deze manier bewust van de bedrijfsresultaten en zullen meer gemotiveerd zijn.

Resultaat van je werk

In de marketingwereld zien veel medewerkers niet direct resultaat van hun werk. Wanneer een campagne succesvol geweest is zie je dit wel terug in positieve jaarcijfers, maar vaak is het niet mogelijk een directe conversie te zien. Toch werkt het erg goed wanneer medewerkers direct resultaat zien van hun aanpassingen in een bepaalde campagne of een bepaald project. Als team leer je hiervan en het motiveert ook om steeds meer conversie te behalen. Succesverhalen kunnen op social media gedeeld worden, hiermee kun je potentiële klanten wellicht ook over de streep trekken om voor jullie dienstverlening te kiezen.

Een management dashboard van Cyffer is erg gebruiksvriendelijk waardoor je meteen aan de slag kunt met het inrichten van je dashboard. Het weergeeft overzichtelijk de resultaten van social media, Google Analytics, Google Adwords en je e-commerce.

Prestaties monitoren

Waarom zou je KPI’s vastleggen? Een eerlijke vraag met een duidelijk antwoord. Het vastleggen van KPI’s is vooral belangrijk om de lange termijn doelstellingen te realiseren. Heb je bijvoorbeeld een doelstelling om na 4 jaar 40 procent gegroeid te  zijn met je onderneming? Dan moet je hier een doordachte strategie voor opstelt. Je kunt doelstellingen per 6 maanden opstellen om te kijken of je je uiteindelijke doel gaat bereiken. Wanneer je de tussentijdse doelstellingen niet behaald weet je dat je in moet grijpen.
Online KPI’s zijn het meest eenvoudig om te monitoren, je moet hiervoor wel met de juiste tools werken. Je kunt bijvoorbeeld makkelijk zien hoeveel unieke bezoekers er per maand op je website zijn geweest, waar zij vandaan kwamen en hoeveel conversies dit opgeleverd heeft.