Wat zijn rich snippets?

Iedereen heeft ze wel eens op google gezien, maar niet iedereen weet hoe het genoemd wordt. Rich Snippets zorgen ervoor dat uw standaard resultaten op google een extraatje krijgen. Een Rich Snippet laat extra informatie zien voor de zoeker. Zoals bijvoorbeeld: recensies, kcal van gerechten en wie de film geregisseerd heeft. Dit kunt u toepassen op uw website door de HTML-codes aan te passen.

Wat doet u wanneer u een Rich Snippet toepast?

Simpel gezegd maakt u het vinden van informatie gemakkelijker voor google. De manier waarop google u dan beloont is door een Rich Snippet. Uw website hoeft hiervoor niet op de eerst pagina of bovenaan te staan. Doordat u een Rich Snippet heeft gebeurd dit natuurlijk wel sneller. Omdat uw stuk informatie boven alle andere komt te staan, zult u merken dat er meer bezoekers op uw website komen. Het geeft de zoeker ook een vertrouwen in de informatie die u geeft omdat het bovenaan komt te staan.

Welke Rich Snippets zijn er?

U kunt een Rich Snippet toepassen bij:

Een Breadcrumb

Dit kruimelpad zorgt ervoor dat de pagina’s die een verbeterde structuur hebben op een eenvoudige manier worden getoond.

Reviews

Met de reviews kunt u sterretjes aan uw Rich Snippet toepassen. De beoordelingen worden dan weergegeven in gemiddelde sterretjes. Wil je ook sterren in Google? Bedrijven zoals https://www.5sterrenspecialist.nl kunnen je helpen.

Recepten

Hiermee kunt u laten zien hoeveel kcal een recept bevat, ingredienten, vetgehalte, totale bereidingstijd en de voorbereidingstijd.

Audio, afbeeldingen en video

Met deze Rich Snippet kunt u de maker/uploader laten zien, de reviews, datum, duur en een link naar de tumbnail.

Personen

Bij personen kunt u een kleine samenvatting van bijvoorbeeld uzelf omschrijven.

Producten

Dit laat zien hoeveel er nog van zijn, prijs, merknaam, reviews en aanbiedingen van het product.

Evenementen

In de zoekresultaten vindt u de datum, naam van het evenement, locatie, artiesten en het aantal kaartjes dat nog over is terug.

Boeken, films series etc.

Hier vindt u de informatie over wie de auteur is, titel, alle acteurs en beoordelingen.

Zekerheid over de toning

Het algoritme van google blijft natuurlijk een lastige factor om grip op te krijgen. Daarom kan het zijn wanneer u alles heeft gedaan om een Rich Snippet te krijgen, dat hij niet verschijnt op google. Google moet uw informatie relevant genoeg vinden om dit te presenteren en dat is vaak lastig in te schatten.

HTML of WordPress

Wanneer u goed overweg kunt met HTML verwijzen wij u graag door naar schema.org. Op deze websites vindt u verschillende codes die u kunt toepassen om een Rich Snippet te creëren. Wanneer u hier niet zoveel verstand van heeft en een WordPress site gebruikt kunt u ook een Rich Snippet toevoegen. Download hiervoor een plugin die u daarmee kan helpen. Let wel op dat u niet te veel plugins op uw website gebruikt. Uw website kan hier traag van worden en door te veel gebruik van plugins kan google uw website ook zien als een spam. Wanneer u bijvoorbeeld magento gebruikt, kunt u ook een Rich Snippet toevoegen. Het gemakkelijkst is om er even naar de googlen, net als wanneer u iets anders gebruikt. Er zijn namelijk zoveel verschillende content management systems dat het lastig is om deze allemaal uit te leggen.

Even een controle?

Om er zeker van te zijn dat uw Rich Snippet werkt kunt u dit altijd even testen. Op ze website https://search.google.com/structured-data/testing-tool kunt u uw link invoeren en het resultaat bekijken. Wanneer er niets gevonden wordt, wil dit zeggen dat uw website hierop niet goed genoeg geoptimaliseerd voor is.