crm systeem

Werken met een CRM systeem

CRM

CRM staat voor Customer Relationship Management in het Nederlands worden hier ook wel de termen klantrelatiebeheer, relatiemarketing of verkoopbeheersysteem voor gebruikt. Met een CRM systeem kan een werkwijze gehanteerd worden, waarbij technologie een grote bijdrage levert aan de optimalisatie van het contact met klanten. Hierbij wordt er aan elke geprobeerd om aan elke klant een waardepropositie te koppelen, gebaseerd op de wensen van elke individuele klant. De achterliggende gedachte is ook dat bedrijven door het gebruiken van een CRM een inzicht krijgen in welke bedrijven of klanten een hogere waarde vertegenwoordigen voor de organisatie zodat zij zich realiseren welke klanten een betere behandeling verdienen.

crm systeem

CRM systeem

De afkorting CRM wordt meestal gebruikt in de context met CRM-systeem. Een CRM-systeem is een softwarepakket, waar klantgegevens en interacties met deze klanten kunnen worden beheerd. Eind jaren negentig werd de term CRM voor het eerst geïntroduceerd door dr Jon Anton. Er zijn inmiddels al erg veel verschillende CRM systemen op de markt verschenen. De trend van de afgelopen jaren is om CRM systemen online te gebruiken in een ASP/ SaaS-model. Er worden allerlei verschillende tools ontwikkeld die bij deze CRM-applicaties kunnen worden gebruikt.

e-CRM systemen

Toen bedrijven steeds meer gebruik gingen maken van webbrowsers, het internet en andere elktronisch touchpoints voor het managen van hun consumentenrelaties, werd de ter e-CRM geintroduceerd. Door middel van een specifieke web interface kunnen web-based CRM applicaties of ASP/ SaaS ontwikkelingen geintegreerde marketing, sales, e-commerce en customer support aan bedrijven bieden. Door het gebruik van een e-CRM systeem moet er voor de organisatie een duidelijk beeld kunnen worden geschetst van de consument.

Een e-CRM is voor veel bedrijven een noodzaak om te kunnen overleven. Het e-CRM speelt vaak een centrale rol binnen een organisatie, waarbij het optimaal bedienen van consumenten voorop staat.

Zoho CRM systeem

Een veel gebruikt CRM systeem is Zoho CRM. Wereldwijd kent Zoho meer dan 10.000.000 gebruikers. Zoho weet hoe belangrijk het is voor bedrijven en organisaties om nieuwe deals binnen te halen en bestaande klanten te behouden. Hier spelen zij met Zoho CRM goed op in. Zoho is een e-crm systeem, dat ook makkelijk te bedienen is vanaf Smartphones, tablet of laptop. Hierdoor kunnen gebruikers ook onderweg of op andere locaties altijd direct contactgegevens van klanten, leads en opportunities bekijken. Zoho CRM kan prima gekoppeld worden met allerlei andere online diensten. Zo sluit het systeem goed aan met de cloud oplossingen zoals Google Apps voor bedrijven. Het Zoho CRM systeem werkt met een pay-per-use dienst, welke per maand wordt betaald, het is niet nodig om de software lokaal of op uw servers te installeren omdat de gehele software online staat. Een overzicht van alle voordelen van het Zoho CRM vind je op: www.crm-voor-bedrijven.nl/voordelen-crm. Hier wordt ook toegelicht dat het systeem erg gebruiksvriendelijk is. Het systeem werkt volgens crm-voor-bedrijven.nl net zo gebruiksvriendelijk als internet bankieren, waarbij je net als bij andere websites meteen aan de slag kunt. In vrij korte tijd zullen de resultaten en voordelen van het CRM systeem zichtbaar worden.

Het ZOHO crm systeem is tevens geheel op maat in te richten. Dit moet ook wel omdat elk bedrijf verschillend is en met verschillende processen en bedrijfsmodellen werkt.