Online zelfvertrouwen niet groot

Voor vele mensen is de online wereld een gigantisch doolhof. Er is dan ook online van alles te vinden. Maar wat is nu echt goed en wat is makkelijk in te zetten? Voor persoonlijk gebruik is het internet al een wirwar maar ook voor zakelijk gebruik kan het behoorlijk moeilijk zijn om te begrijpen wat nu eigenlijk dat ‘online marketing’ is. Er is zo veel met zo veel verschillende doelen. Social media, zoekmachines en banners zijn maar enkele van de mogelijkheden die het internet een ondernemen te bieden hebben. Er komt een hoop op je af in een online wereld, het blijkt dan ook dat marketeers en ondernemers vaak heel wat minder zelfvertrouwen hebben wat betreft online activiteiten.

Zo blijkt dat men twijfelt over de eigen vaardigheden en dat ze daarnaast ook zo hun twijfels hebben over hun collega’s. De collega’s wordt vaak ook niet het voordeel van de twijfel gegund, maar twee op de vijf online marketeers noemde hun collega een bekwame marketeer. Daarnaast wordt ook sterk aan het bedrijf getwijfeld, maar één op de drie noemde dit een vaardig bedrijf wat het online marketing betrof.

Deze resultaten kwam naar voren in het onderzoek ‘Digital Distress: What Keeps Marketers Up at Night?’ van Adobe. Het gebrek aan voldoende zelfvertrouwen lijkt dus voor flinke uitdagingen te zorgen voor online marketeers. Gebleken is wel dat bedrijven die aan online marketing doen wel beter scoren maar duidelijk is wel dat het zelfvertrouwen vaak ontbreekt. Van de totaal aantal ondervraagden heeft slechts 48% aangegeven zichzelf een bekwame online marketeer vinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *